لوله-بازکنی-تهران

نشت آب و تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش

تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش تهران
یکی از بزرگترین مشکلات ساختمانی که ممکن است موجب خسارات زیادی نیز شود، ترکیدگی لوله های آب می باشد. نشت و نفوذ آب به دیواره های ساختمان می تواند خسارات زیادی را به بار بیاورد. به همین جهت تشخیص ترکیدگی لوله و رفع صحیح آن کار هر تکنسینی نیست و نیاز به مهارت و دانش دارد. این مشکل در ساختمان های آپارتمانی امروزی بیشتر از خانه های ویلایی افراد را دچار چالش می کند. زیرا ممکن است نشت آب بر اثر ترکیدگی لوله ها چندین واحد را درگیر نماید. همچنین پیدا کردن یک متخصص کاربلد در شهر های بزرگی مثل خیابان خوش که تعداد افرادی که در این حوزه فعالیت دارند زیاد است، مشکل تر می شود. به همین جهت ما در این محتوا شما را با روش های تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش و راه های رفع آن آشنا می نماییم. همراه ما باشید.

تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش شبانه روزی
تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش تضمینی

علائم تشخیص ترکیدگی لوله آب

اولین نشانه ای که شما را به ترکیدگی لوله های آب مشکوک می کند، نم دیوار و یا در مراحل حاد تر چکه کردن آب می باشد. لوله ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند و برخی از آنها در مقابل رسوب و خوردگی مقاومت کمتری دارند. به همین جهت ممکن است بر اثر مشکلات مختلف لوله نشت پیدا کند و در نهایت منجر به ترکیدگی آن شود. برای تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش ابتدا باید علائم را به خوبی بررسی نمایید تا از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری کنید. زیرا اگر تشخیص به درستی انجام نشود هم ممکن است محل نشت و خرابی به درستی تشخیص داده نشود و هم ممکن است بی جهت دیوارهای ساختمان شما تخریب شود، تا مشکل تان را حل کنند. یک تیم متخصص و کاربلد می تواند در صورت امکان بدون خرابی زیاد مشکل ترکیدگی لوله ساختمان شما را برطرف نماید. اما علائم تشخیص ترکیدگی لوله چیست؟

تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش با بهترین وسایل
تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش بدون درنگ

از جمله علائمی که به تشخیص ترکیدگی لوله ساختمان کمک می نماید عبارت است از:

  • مبلغ قبض آب شما با میزان آب مصرفی شما همخوانی ندارد و هزینه زیادی بابت مصرف آب پرداخت می کنید.
  • دیوار ساختمان شما یا واحد های مجاور یا پایینی دچار کپک زدگی و یا قارچ دیوار شده اند.
  • باد کردن و یا شکمه کردن گچ دیوار، سقف و…. ساختمان
  • افت ناگهانی فشار آب در حین مصرف
  • صدای ریزش آب در محل عبور لوله ها در ساختمان
  • ریزش و چکه کردن آب به طبقات پایین تر
  • خیس بودن کف ساختمان مخصوصا کف سرویس های بهداشتی
  • زرد شدن دیوار های گچی

چرا مهارت تکنسین  تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش مهم است؟

تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش حتما باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شود. زیرا در شهر های بزرگ زمان حرف اول را می زند. اگر شما نتوانید مشکل را به درستی حل کنید و یا زمان زیادی از شما برای تشخیص ترکیدگی و رفع آن گرفته شود، مجبورید کلی از کارهای روزانه خود عقب بیفتید. به همین جهت نیاز است که حتما مهارت فردی که برای رفع ترکیدگی لوله در خیابان خوش مراجعه می نماید بالا باشد. از طرفی تشخیص ترکیدگی نیاز به یک سری تجهیزات فنی مرغوب دارد که هر مرکز تعمیراتی برای این موضوع ممکن است هزینه کافی را نکند. هرچه مهارت و تجربه فرد مراجعه کننده بیشتر باشد و از تجهیزات مناسب و دقیق تری استفاده کند، مطمئنا می تواند سریعتر مشکل شما را تشخیص و برطرف نماید. تشخیص به موقع و درست ترکیدگی لوله می تواند بار هزینه و خرابی ساختمان شما را کاهش دهد. اگر مشکل به طور کامل برطرف نگردد مجبور می شوید مجدد برای رفع ترکیدگی لوله هزینه کنید.

هزینه تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش
تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش در همه قسمت های لوله کشی ساختمان

همچنین تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش با توجه به آپارتمانی بودن ساختمان ها به شما کمک می کند تا از ایجاد خسارت به واحد های مجاور و یا زیرین خود نیز جلوگیری نمایید. به این صورت در هزینه های تعمیرات خود نیز صرفه جویی می کنید. در صورتی که مشکل به وجود آمده به درستی تشخیص و رفع نگردد و نشتی آب به ساختمان های همسایگان شما نیز برسد، مجبور به تخریب قسمت هایی از ساختمان می شوید و تعمیر و بازسازی مجدد آن برای شما هزینه بر خواهد بود. اما یک تکنسین ماهر با تشخیص و رفع درست مشکل می تواند باری از روی دوش هزینه های شما بر دارد.

در زمان ترکیدگی لوله چه کاری انجام دهیم.

ترکیدگی لوله همانطور که اشاره شد یکی از شایع ترین مشکلات ساختمانی می باشد که شاید خیلی ها آن را تجربه کرده اند. عوامل مختلفی مثل عدم نصب صحیح در زمان ساخت، کیفیت پایین لوله ها، جرم آب منطقه و…. می تواند موجب ترکیدگی لوله ها شود. اما در زمان ترکیدگی لوله چه کاری باید انجام دهیم؟

v    تشخیص محل ترکیدگی لوله

اولین کار بعد از تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش بررسی محل نشت می باشد. شما برای اینکه با یک تعمیرکار فنی نیز صحبت کنید بهتر است ابتدا محل حدودی نشت آب را پیدا نمایید. این موضوع با بررسی محل نم زده، محل شنیدن صدای چک چک آب، محل کپک زدگی و… قابل تشخیص می باشد.

v    قطع آب ساختمان

اگر میزان نشتی آب زیاد است و آب به طور مثال از سقف سرویس های بهداشتی واحد های مجاور در حال ریزش می باشد، شیر فلکه اصلی آب را سریعا ببندید. با این کار بعد از اتمام آب داخل لوله ریزش قطع خواهد شد.

v    تماس با تاسیساتی کاربلد

کار مهم بعدی که باید بعد از تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش انجام دهید، تماس با یک مرکز تعمیراتی می باشد. بعد از بررسی سابقه یک مرکز فنی مرتبط، درخواست کارشناس نمایید. تا مشکل شما را سریعا برطرف نمایند.

v    عدم استفاده از آب در صورت ترکیدگی لوله

در صورت امکان تا برطرف شدن کامل ترکیدگی لوله از آب استفاده نکنید. زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلات بیشتر شود. اجازه دهید کارشناس مراجعه کند و طبق مشاوره و راهنمایی آنها از آب استفاده نمایید.

تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش با کمترین قیمت
تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش بدون خرابکاری

v    تخلیه لوازم محل ترکیدگی لوله

اگر محل ترکیدگی لوله ها در مجاورت وسایل برقی و چوبی می باشد، حتما لوازم را تا قبل از حضور تعمیرکار از محل مورد نظر خارج کنید. به این صورت سرعت عمل کارشناس بعد از مراجعه بالاتر می رود.

آیا رفع ترکیدگی لوله های مختلف آب یکسان است؟

تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش و رفع آن بسته به محل نشت متفاوت از هم انجام می شود. کارشناس مربوطه بعد از بررسی محل ترکیدگی لوله باید تشخیص دهد که این ترکیدگی مربوط به آب سرد است یا گرم. عموما لوله های آب گرم بیشتر دچار رسوب و ترکیدگی می شوند. اما از آنجایی که روش رفع نشتی لوله آب گرم و سرد متفاوت است، تشخیص درست این موضوع به روند تعمیر آن سرعت می بخشد.

تشخیص ترکیدگی لوله و تعمیر نشتی در تجریش، تخلیه چاه پونک، تشخیص ترکیدگی لوله در ستارخان

همچنین محل تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش نیز مهم است. به عنوان مثال ترکیدگی لوله، مربوط به لوله های آب شوفاژ است یا لوله های آب سرویس های بهداشتی. همچنین ممکن است ترکیدگی مربوط به لوله های آب ورودی به لباسشویی یا سینک ظرفشویی شما باشد. تشخیص ترکیدگی هرکدام از این لوله ها متفاوت می باشد و رفع آن نیز متمایز از هم است. اما نیازی نیست شما برای تشخیص این موارد دچار چالش شوید. این کارها به راحتی با تماس با یک شرکت تاسیساتی کاربلد قابل تشخیص می باشد.

برای رفع ترکیدگی لوله در ساختمان چه کاری باید انجام دهیم؟

در گذشته تعمیرکاران برای تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش و رفع آن شاید مجبور به کندن و تخریب ساختمان می شدند تا محل نشت را پیدا می کردند. با این کار چندین قسمت از ساختمان را مجبور بودند که بکنند تا به منطقه نشت و ترکیدگی لوله برسند. این کار هم هزینه بردار بود و هم موجب خرابی های زیادی در ساختمان میشد. حتی گاهی منجر به تخریب دیوار یا کف واحد های مجاور نیز میگشت. اما امروزه دستگاه های پیشرفته ای وجود دارند که به کمک آنها تشخیص ترکیدگی لوله بسیار راحت شده است. هرچه میزان دقت این دستگاه ها بیشتر باشد، تعمیرات لوله سریعتر و بهتر انجام می شود. بنابراین تکنسین مراجعه کننده تنها در صورت نیاز و عدم امکان تعمیر، دست به کنده کاری می زند.

در تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش با دستگاه های نشت یاب پیشرفته می توان موارد ترکیدگی زیر را به راحتی تشخیص داد و برای رفع مشکل اقدام نمود. این موارد عبارتند از:

  • فرسودگی لوله های آب
  • ترکیدگی به علت گیر کردن اجسام خارجی در لوله
  • شکستگی لوله به علت رسوب، فشار محیط و یا جنس نامرغوب
  • ترکیدگی لوله به علت یخ زدن لوله‌های آب در زمستان
  • ترکیدگی لوله های آب فاضلاب

 

دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش در مدل های مختلفی مثل حرارتی، مادون قرمز، صوتی، دوربین های آندوسکوپی، رطوبت سنج و… وجود دارند. هر دستگاه ممکن است برای تشخیص ترکیدگی لوله های مختلف کاربرد داشته باشد و یک مرکز تاسیساتی معتبر و کاربلد با کمک این تجهیزات، مهارت و سابقه کار به راحتی می تواند به تعمیر و رفع مشکل ترکیدگی لوله شما رسیدگی کند.

جمع بندی

تشخیص ترکیدگی لوله در خیابان خوش همانطور که در این محتوا اشاره کردیم نیاز به مهارت و دستگاه های پیشرفته دارد تا از خسارات و هزینه های اضافی جلوگیری نماید. اگر لوله های آب ساختمان شما دچار ترکیدگی و یا نشتی شده باشند، باید حتما هرچه سریعتر برای رفع مشکل اقدام نمایید. زیرا هر روز به تاخیر انداختن مساوی است با ایجاد خسارت ساختمانی بیشتر. مطمئنا آثار نشتی مثل کپک زدگی، زردی دیوار، چک چک آب و…. بعد از گذشت مدت زمانی زیادی از ترکیدگی لوله نمایان می شوند و ممکن است هرگونه دیرکرد موجب ایجاد خرابی های بیشتری در ساختمان شود. اما فراموش نکنید که در حل این مشکل مهارت تکنسینی که انتخاب می کنید حرف اول را می زند. بنابراین هیچ گاه خودتان برای رفع مشکل اقدام نکنید و شرکت تاسیساتی را برای امورتان انتخاب نمایید که سابقه کافی در این زمینه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
09190596238