لوله-بازکنی-تهران
حفر چاه لویزان راه حلی است برای کسانی که قصد دارند در این منطقه ساکن شده و فاضلاب خانگی را در یک محل مناسب دفع کنند. همچنین کسانی که به فکر بیشتر کردن ظرفیت چاه های خود هستند، قادرند از این روش استفاده کنند. اکنون با استفاده از روش ها و تجهیزات مدرن، حفاری چاه به ویژه در مناطق مسکونی انجام می گردد. در ادامه با ما باشید تا به بررسی این نوع سرویس های چاه بازکنی لویزان بپردازیم.

حفر چاه لویزان چیست؟

حفر چاه لویزان به عنوان یکی از راهکارهایی شناخته می شود که می توانید به صورت موقت اقدام به دفع مواد زاید و نگهداری از آنها تا زمان تخلیه آن نمایید. از زمان های گذشته تاکنون، چاه ها به عنوان یکی از مهم ترین سازه ها برای انسان های یکجا نشین بوده است که بیشتر برای دسترسی به آب و اکنون برای دفع فاضلاب استفاده می شوند. این بخش از واحدهای مسکونی، معمولا گودال هایی استوانه ای شکل هستند که خود ساختار استانداردی دارند.
منظور از حفر چاه لویزان، ایجاد یک محیط استاندارد و ایمن است که می بایست لوله کشی فاضلاب خانگی به آن متصل شده و تمامی مواد زاید در آن دفع شوند. این نوع چاه ها معمولا در زیر زمین در یک ناحیه مشخص ایجاد می شوند. نوع چاه، جنس خاک، ظرفیت و ساختار چاه همگی از مواردی هستند که می بایست در حفر چنین سازه ای درنظر گرفته شوند. این موارد در ادامه به صورت جداگانه بررسی خواهند شد.
آشنایی با حفر چاه لویزان تهران

اجزای چاه کدامند؟

همچنین لازم است با ساختار یک چاه آشنا شوید که عبارت است از:
  • سطح زمین: نخستین لایه رویی چاه است که معمولا با سیمان یا موزاییک و درب های آهنی پوشانده می شود.
  • گلدان چاه: این بخش در قسمت بالایی چاه، هم سطح با زمین قرار دارد که به آن آب چکان چاه نیز گفته می شود. شکل گلدانی همانطور که از نام آن پیداست، مانند قیف بوده و آب را به صورت مستقیم به درون چاه هدایت می کند. یکی از نقش های کلیدی گلدان چاه، جلوگیری از برخورد آب به بدنه آن است که می تواند منجربه شسته شدن یا در نهایت ریختن آن گردد. بنابراین می بایست حتما در پروسه حفر چاه لویزان درنظر گرفته شود.
  • طوقه: بخشی است که برای بستن درب چاه انجام می شود. همچنین این کار را می توان از طریق گذاشتن دال بتنی نیز محکم نمود.
  • میله چاه: منظور از میله، بخشی عمودی است که شکل استوانه ای داشته و تا انتهای کار حفر می گردد. در نهایت به انباره ختم می شود.
  • انباره: آخرین بخش از حفر چاه های فاضلاب است که مواد زاید درون میله به آن منتقل شده و به واسطه حجم بالایی که دارد، می تواند محل جمع شدن لجن ها و نیز نگهداری آن باشد. شما می توانید با خدمات تخلیه چاه لویزان کرج، این قسمت را خالی کنید.
  • هواکش چاه: در قسمت ورودی چاه، به منظور جلوگیری از کند شدن ورود پسماند در این سازه، از یک هواکش استفاده می کنند.
حفر چاه دستشویی در لویزان
حفر چاه فاضلاب تخصصی در لویزان

انواع چاه های فاضلاب کدام است؟

برای کسانی که درخواست حفر چاه لویزان را دارند، مهم است با انواع این مدل از سازه ها آشنایی داشته باشند. در این صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:
  • چاه جذبی: مدل رایجی از چاه ها است که معمولا در روش های مختلف حفر چاه لویزان به کار گرفته می شود. در این حالت، یک چاه استوانه ای درون زمین ایجاد شده و به واسطه فضای پیرامون آن، فاضلاب در بافت زمین جذب می گردد. این مدل از چاه ها از 6 بخش تشکیل می شوند که در قسمت قبل به معرفی آنها پرداختیم.
  • چاه سپتیک: مدلی از چاه است که می توان به کمک آن اقدام به انبار کردن فاضلاب نمود. از مهم ترین ویژگی هایی که در این چاه دیده می شود، می توان به استفاده از مصالح نفوذ ناپذیر آن اشاره کرد که می تواند در مقابل خوردگی مقاوم باشد. به عنوان مثال، بتن ها، مواد پلیمری و پلی اتیلن در ساخت این چاه ها به کار گرفته می شود. ساخت این مدل چاه ها به صورت یک یا چند بخشی انجام می گردد. این تقسیم بندی به منظور مدیریت مواد زاید از آب است.
  • چاه عمیق و نیمه عمیق: دسته بندی انواع چاه های فاضلاب به صورتی دیگر، از نظر عمق آن صورت می گیرد. در حالت معمول عمق چاه های فاضلاب می توانند از حدود 5 الی 100 متر باشند.
شما می توانید با همکاری مقنی حفاری لویزان، اقدام به حفر چنین چاه هایی نمایید که خدمات آن از طریق موسسه ما ارائه می شود.
حفر چاه توالت در لویزان
آشنایی با انواع روش های حفر چاه در لویزان

آشنایی با انواع روش های حفاری چاه لویزان

برای حفر چاه لویزان، روش های مختلفی وجود دارند. به طور کلی این روش ها به 2 دسته حفر چاه با دستگاه و به صورت دستی انجام می شود. ابتدا در مورد متدهای ماشینی آن باید گفت:
  • ضربه ای: در این حالت، می بایست از دستگاه های حفاری همانند سوندوزها استفاده کرد. در صورتی که چاه در یک محل با سنگ های مقاوم قرار گرفته باشد، سوندوزها قادرند با خرد کردن آن ها، بستر مناسب برای این نوع چاه ها را ایجاد کنند. حفاری شبانه روزی چاه لویزان در این حالت نیاز به نصب یک دستگاه و سوار کردن خرک روی آن دارد که از یک ارتفاع ثابت بر روی چاه فرود می آید. نصب این تجهیزات بر روی دال هایی است که می بایست در محل ثابت شوند.
  • توربینی: در این حالت یک توربین در سر مته استفاده می گردد که می تواند کار حفاری را سریع تر انجام دهد.
  • چرخشی: متد رایج دیگر در ساخت چاه های فاضلاب است که می توانید آن را با کمک مته های فولادی متصل به موتور با یک حرکت دورانی استفاده کنید. به طور معمول، استفاده از این روش و دستگاه های آن برای کنده کاری در زمین های نرم کاربرد دارد.
روش دستی که در ایران رواج بیشتری دارد، به شرح زیر می باشد:
  • حفاری دستی: در این مدل شیوه حفر چاه لویزان، یک مقنی برای ساخت چاه با عمق سطحی و نیمه عمیق اقدام می کند. با توجه به ساختاری که مدنظر دارید، می توان حفاری را پس از ایجاد فضای میله، به صورت افقی نیز انجام داد که ظرفیت بیشتری را برای چاه تامین خواهد کرد. شما می توانید پس از انجام ساخت این نوع سازه ها، اقدام به لایروبی چاه فاضلاب لویزان نیز بنمایید.
حفاری چاه ماشینی در لویزان
روش های حفاری چاه در لویزان

نکات مهم در حفر چاه لویزان

در حفر چاه لویزان به چه نکاتی توجه می شود؟ در بخش اول مقاله بیان کردیم که موضوعات مختلفی در حفاری چاه های فاضلابی وجود دارند که می‌بایست به صورت جداگانه بررسی شوند. برخی از این نکات عبارتند از:
  • یکی از مهم ترین نکات در تخلیه چاه لویزان و ایجاد آن برای مناطق مسکونی، توجه به جنس خاک در آن ناحیه است. به طور کلی، استفاده از چاه‍‍های جذبی برای مناطقی که خاک آن دارای خرده سنگ، شن و ماسه باشد، مناسب‌تر خواهد بود. همچنین چاه های مخزنی یا سپتیک برای بخش های مسکونی که خاک آن حاوی رس زیاد است و حالتی باتلاقی وجود داشته باشد، به خصوص در قسمت هایی که سیستم فاضلاب شهری وجود ندارند، پیشنهاد می گردد.
  • بستن درب چاه با روش طوقه چینی یا استفاده از دال چاه، در جلوگیری از خطر ریزش درب آن بسیار مهم است. به همین خاطر لازم است در طول حفاری به درستی انجام شود.
  • مزیت به کار گیری هواکش چاه فاضلاب، در برخی موارد به منظور جلوگیری از پر شدن سریع آن است. نکته ای که باید در مراحل حفر چاه لویزان به آن توجه شود، عدم استفاده از لوله های ناودانی پشت بام برای این بخش می باشد؛ چراکه می تواند به طور کلی عملکرد این قسمت را مختلف کند.
  • یکی از انواع دیگر خدمات چاه لویزان، لایروبی آنها است که در افزایش ظرفیت این سازه ها و نیز بهبود قدرت جذب خاک اطراف آن موثر خواهد بود.
  • به این نکته توجه کنید که گرفتگی چاه همواره به دلیل پر شدن آن نیست. بلکه ممکن است مشکل از جای دیگر باشد. به همین منظور لازم است خدمات لوله بازکنی لویزان برای رفع برخی ایرادها مانند مسدود شدن لوله ها را نیز درنظر داشته باشید.
آشنایی با نکات مهم حفر چاه لویزان

پرسش و پاسخ های متداول

در انتهای این مقاله راجع به حفاری چاه لویزان و مطالبی که تا اینجا بیان شد، سوالات متداول زیر مطرح می شوند که عبارتند از:
  • ساختار و اجزای مهم این سازه در حفاری چاه لویزان چیست؟
و در پاسخ به این پرسش، همانطور که در بخش قبل کامل تر بیان شد، می توان به انبار، گلدان، طوقه، میله، درپوش و در قسمت آخر هواکش اشاره کرد.
  • منظور از دال بتنی چیست؟
در پاسخ به این پرسش باید گفت دال بتنی، قسمت ورودی چاه است که می تواند برای جلوگیری از ریزش چاه احداث شده و باید بر روی گلدان چاه، به خصوص در مناطق پر رفت و آمد قرار گیرد.
  • روش های رایج برای حفر چاه های فاضلاب شهری چگونه است؟
برای حفر چاه های فاضلاب شهری، معمولا از حفاری به روش ضربه ای استفاده می شود. در این حالت با وارد کردن ضربه های مته‌ای سنگین، چاه های عمیقی ایجاد می گردند.
حفر چاه در تهران، تخلیه چاه استان تهران، حفر چاه دستشویی در تهران، تخلیه چاه کامرانیه، لوله بازکنی اسلامشهر، لوله بازکنی دروازه غار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
09190596238