لوله-بازکنی-تهران

حفر چاه چیست

حفر چاه به عملی گفته می‌شود که زمین را به صورت قطر دایره ای شکل با عرضی حدود ۵۰ تا ۲۰۰ سانتی متر، برای اهداف مختلف، حفاری می کنند.خدمات حفر چاه معمولا برای اهدافی چون دفع فاضلاب، چاه ارت ساختمان، رسیدن به آب های زیرزمینی و غیره صورت می‌گیرد که عموما استوانه ای و در بعضی موارد هم به شکل مربع در داخل زمین انجام می شود. شرکت لوله بازکنی با ارائه خدماتی چون حفر چاه تهران، حفر چاه دستی و حفر چاه فاضلاب و غیره با بهره گیری از افراد با تجربه و دستگاه های به روز در خدمت شما عزیزان می باشد.
حفر-چاه-در-تهران
حفر چاه در تهران
حفر چاه در غرب تهران   44173983 📞
حفر چاه  در شمال تهران  22981856 📞
حفر چاه در جنوب تهران   66968120 📞
حفر چاه  در شرق تهران   77379673 📞
09198806367  پاسخ24ساعته

عوامل موثر بر حفر چاه

پس آشنایی با حفر چاه به بررسی عوامل موثر بر حفر چاه تهران می‌پردازیم.
  • نوع چاه: توجه به این نکته چاه به چه منظوری قرار است حفر شود: ارت، آب، فاضلاب و غیره
  • جنس زمین: از نظر سنگی یا ماسه ای بودن
  • قیمت کول گذاری: نصب کردن کول در چاه
  • هزینه خرید کول: هزینه خرید، حمل و بارگیری و تخلیه کول
  • هزینه طوقه چینی چاه
  • گلدانی چاه یا آب چکان برای درب چاه
  • هزینه بستن درب چاه
  • نصب دریچه برای بازدید درب چاه
  • حمل نخاله های خاک

 

ابزار مورد نیاز حفاری

قطعا برای حفر چاه به ابزار و تجهیزات مخصوص حفاری نیاز است. اساسی ترین ابزار مورد نیاز حفاری عبارتند از: کلنگ مخصوص، بالابر، بیل، کلاه ایمنی، فرغون، دمنده هواکش برای انتقال هوا به درون چاه، دبل مخصوص برای منتقل کردن خاک چاه، کابل انتقال برق برای روشنایی داخل چاه، کمربند ایمنی و متخصص مقنی چاه کن. در ادامه مقاله به اینکه مقنی کیست خواهیم پرداخت.
ابزارهای-مورد-نیاز-حفر-چاه
ابزار های مورد نیاز حفر چاه

مقنی یا چاه کن

همانطور که از نام چاه کن مشخص است، به کسی که چاه می کند مقنی یا کاریزگر می گویند. این واژه ریشه عمیقی در تاریخ ما دارد و در متون ادبی، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه با طراحی دستگاه های پیشرفته، حفر چاه بسیار راحت شده و شغل مقنی گری تا حدی کمرنگ شده است. با این حال ممکن است زمین در جایی قرار گرفته باشد که امکان استفاده از دستگاه وجود نداشته باشد. بنابراین یک مقنی متخصص نقش مهمی در حفر چاه خواهد داشت. شرکت لوله بازکنی کنی با دارا بودن مقنی چاه کن در تهران با تجربه کافی در این زمینه، آماده ارائه خدمات حفر چاه تهران می باشد.
مقنی-چاه-کن-در-تهران
مقنی چاه کن در تهران

زمان مناسب برای حفر چاه تهران

 زمان مناسب برای حفر چاه تهران، در زمان احداث ساختمان است. همچنین فصل تابستان یعنی زمانی که سطح آب های زیر زمینی فروکش کرده است، برای حفاری چاه و لایروبی بهترین فصل است. زیرا بارندگی کم است و آب بارندگی به داخل آن نفوذ نمی کند. در فصل های دیگر به علت بارندگی و ورود آب به چاه، هزینه حفر چاه افزایش می یابد. عملیات حفر چاه معمولا در مرداد ماه و شهریور ماه انجام می شود.

میزان جذب چاه در زمین های مختلف

قطعا جنس خاک منطقه مورد نظر برای حفر چاه، از عوامل موثر و مهم در میزان جذب چاه می باشد. با توجه به انواع زمین جذب آب توسط چاه فرق دارد.
  • زمین شنی: حفر چاه در این زمین ها کاملا مناسب است، زیرا آب به راحتی در آن نفوذ می کند و جذب بالایی دارد.
  • زمین رسی: خاک رس معمولا آب را در خود نگه میدارد و از دفع آن جلوگیری می کند. خاک رسی به دو دسته سفت و ریزشی دسته بندی می شود.
  • زمین سنگی: حفاری در این زمین ها به دلیل وجود قلوه سنگ های بزرگ بسیار مشکل است و معمولا توسط دستگاه های مخصوص انجام می‌شود.

حفر چاه آب باران

چاه آب باران باید جدا از چاه های دیگر ساختمان و تنها برای جذب آب باران، آب پشت بام و شستشوی حیاط و پارکینگ حفر شود. خدمات حفر این نوع چاه نیز مقنی مخصوص به خود را دارد. شرکت لوله بازکنی ارائه دهنده کلیه خدمات مربوط به حفر چاه تهران از جمله لایروبی، حفر چاه فاضلاب، حفر چاه دستی، تعمیر چاه و غیره با برخورداری از افراد با تجربه و متخصص برای حفر انواع چاه در خدمت شما عزیزان می باشد.

حفر چاه فاضلاب در تهران

حفر چاه فاضلاب برای دفع آب از جمله آب باران و فاضلاب صورت می گیرد. خدمات حفر چاه های فاضلاب در زمین های شنی عمر بالاتری دارد، زیرا آب به سرعت جذب می‌شود. اما به دلیل ورود چربی، مواد جامد، مو و غیره به داخل چاه، این نوع زمین ها نیز به مرور زمان نیاز به تخلیه خواهند داشت‌. برای دریافت خدمات حرفه ای حفر چاه فاضلاب در تهران با استفاده از افراد با تجربه با شرکت لوله بازکنی تماس حاصل بفرمایید.

مکان حفر چاه فاضلاب

معمولا بهترین مکان برای حفر چاه فاضلاب در بیرون و حیاط ساختمان است. حفر چاه های فاضلاب نباید در داخل خانه و نزدیک به ستون ها و دیوار ها صورت گیرد. اگر چاه در مکان مناسب حفر نشود، بعدها بازرسی و بازنگری چاه فاضلاب با مشکل رو به رو می شود. بنابراین بهترین مکان حفر چاه فاضلاب در محیط باز و به دور از دیوار ها و ستون ها می باشد. به طوری که به حریم اراضی مجاور تجاوز نشود. افراد با تجربه و متخصص مجموعه لوله بازکنی فعال در زمینه حفر چاه تهران، حفر چاه فاضلاب در تهران، حفر چاه دستی و غیره، شما را در تعیین مکان مناسب حفر چاه ساختمان یاری خواهند کرد.

تعیین اندازه چاه فاضلاب

اندازه حفر چاه فاضلاب در زمین های مختلف متفاوت می باشد. همانطور که گفتیم زمین های شنی به دلیل وجود خاک و ریگ، جذب آب بالاتری دارند و زود پر نمی شوند. اما چاههایی که در زمین های دژ و غیر شنی که آب جذب کند تری دارد، حفر می شوند، زودتر از حد معمول پر می شوند‌ و نیاز به تخلیه خواهند داشت. بنابراین متراژ حفاری در زمین های غیر شنی باید بیشتر از حفاری در زمین های شنی باشد.

حفر چاه میله

به آن قسمت از چاه که عمود به داخل زمین کنده می‌شود میله چاه می گویند. متراژ حفاری چاه میله با توجه به جنس زمین در مناطق مختلف متفاوت می باشد. حفاری میله چاه باید به صورت مستقیم و بدون انحراف به سمت پایین حفر شود و جای پا برای ورود و خروج به چاه در جداره آن پیش بینی شود. عمق میله چاه معمولا بین ۸ تا ۱۶ متر می باشد، که البته با توجه به جنس زمین و نوع ساختمان انتخاب می شود.

 

حفر چاه دستی

حفر چاه دستی معمولا یکی از خدمات پر درخواست می باشد. چاه های آب دستی به صورت میله ای حفاری می شوند و عرض آن ها در حدود یک متر می باشد. حفر چاه دستی تا رسیدن به آب ادامه دارد. قیمت حفر چاه های دستی در خشکی و در آب با هم متفاوت است. منظور از حفاری در آب، جایی است که به آب می رسیم و می‌خواهیم تا متراژ مشخصی درون آب نیز حفاری ادامه داشته باشد.

 

هوادهی در هنگام حفر چاه

عمل هوادهی توسط دمنده های مخصوص انجام می شود. بعضی از چاه ها مرطوب هستند و گاز و دم دارند. بنابراین باید به وسیله دستگاه های مخصوص هوادهی و لوله کشی، هوای مورد نیاز را به داخل چاه منتقل کرد، تا فرد مقنی بتواند کار خود را به راحتی انجام دهد.

کول چاه

 در اثر ورود حجم زیاد آب به چاه ممکن است دیواره آن ریزش کند. بنابراین استفاده از کول های بتنی و سیمانی از از ریزش خاک چاه جلوگیری کرده و آب را به انتهای چاه هدایت می کند. برای میله چاه از کول های گرد و برای انباره چاه از کول های بادامی شکل استفاده می شود. همچنین در انباری چاه های فاضلاب، استفاده از کول های تخت، مانع از ریزش خاک انباره می شود. برای کول گذاری ابتدا کول ها را بر روی  یک طوقه و دیواره پایین میله چاه قرار می دهند و سپس یک متر پشت کول ها را با استفاده از ملات سیمان پر می کنند تا از ریزش میله چاه و کول ها جلوگیری شود. سرانجام برای استحکام کول ها پشت آن ها را با خاک پر می کنند‌.
کول-گذاری-چاه-در-تهران
کول گذاری چاه در تهران

طوقه چینی و بستن درب چاه

این مرحله از حفر چاه، یکی از مهم ترین مراحل حفاری می باشد. طوقه چینی در بالای چاه با استفاده از ملات سیمان و آجر انجام می شود. این عمل یک تا دو متر پایین‌تر از سطح زمین انجام می‌شود و باعث محکم شدن درب چاه فاضلاب میشود، تا در هنگام عبور انسان و اجسام سنگین مانند کامیون، چاه ریزش نکند.
طوقه-چینی-چاه-در-تهران
طوقه چینی چاه در تهران

دریچه چاه فاضلاب

مرحله بعد از طوقه چینی در حفر چاه، قرار دادن دریچه بازدید چاه می باشد. با قرار دادن دریچه بر روی چاه، درب چاه کاملا بسته شده و از ورود بوی نامطبوع و حشرات موذی به سطح زمین جلوگیری می‌شود. همچنین با استفاده از این دریچه شما میتوانید با بازدید چاه از طریق این دریچه از ریزش و یا پر شدن چاه اطلاع پیدا کنید. در ساختمان ها و برج ها، دریچه بازدید فاضلاب ضروری است تا با تخلیه سالیانه از پرشدن آن جلوگیری شود. قیمت دریچه های فاضلاب با توجه به محلی که قرار است نصب شود، متفاوت می باشد. در هنگام خرید دریچه، قدرت تحمل آن را بر حسب تن بیان می کنند که از ۲ تن به بالا است. دریچه هایی که از ۶ تن به بالا هستند، به دریچه های ترافیکی معروفند.
نصب-دریچه-چاه-در-تهران
نصب دریچه چاه فاضلاب در تهران

انباره چاه فاضلاب

انباره چاه قسمتی است که بیشترین جذب آب در این قسمت صورت می‌گیرد و آب باران، فضولات انسانی و مواد جامد درون آن رفته و انبار می شوند. مدتی پس از انبار شدن مواد در این قسمت، لایه ای ایجاد می‌شود که مانع از جذب آب می شود. بنابراین پس از مدتی، چاه نیاز به لایروبی و تخلیه خواهد داشت. انباره چاه جذبی باید به صورت مخروط حفاری شود به طوریکه راس آن بالا و قاعده مخروط در پایین قرار بگیرد.

تعیین متراژ انباری چاه

برای تعیین متراژ انباری چاه، ارتفاع چاه را در عرض کف چاه ضرب کرده و سپس در طول چاه ضرب می کنند. علاوه بر این روش، متراژ دیگری به نام متر مقنی وجود دارد که بیشتر مقنی ها از آن استفاده می کنند. در این روش ارتفاع انباره را در عرض کف انباری و طول چاه ضرب می کنند و در نهایت ضربدر ۲ می کنند.

هزینه های حفر چاه

با توجه به جنس زمین و متراژ آن و همچنین منطقه حفاری، قیمت حفر چاه متفاوت می باشد. به طوری کلی هزینه حفر چاه به چند نوع تقسیم می شود که عبارتند از:
  • هزینه حفر چاه
  • قیمت کول گذاری و نصب در داخل چاه
  • هزینه خرید کول و حمل و بارگیری و تخلیه آن
  • هزینه طوقه چینی چاه
  • هزینه آب چکان یا گلدانی درب چاه
  • هزینه بستن درب چاه
  • هزینه نصب دریچه بازدید چاه
  • هزینه حمل نخاله خاک
علاوه بر این هزینه ها، عملیات حفاری در زمین های سنگی که باید با دستگاه چکش و کمپرسور بادی حفر شود، بیشتر می باشد. همچنین هزینه حفر چاه، برای چاهی که دارای انباری است، با حفاری میله چاه متفاوت می باشد.

ارائه خدمات حفر چاه توسط شرکت لوله بازکنی

حفر چاه کار چندان راحتی نیست و نیاز به دقت و مهارت های تخصصی دارد. اگر می‌خواهید برای زمین یا ساختمان خود اقدام به حفر چاه کنید، شرکت لوله باز کنی ارائه دهنده انواع خدمات حفر چاه تهران، حفر چاه فاضلاب و خدمات تعمیر چاه، آماده خدمت رسانی به شما می باشد. این شرکت با استفاده از دستگاه های کارآمد و به روز و بهره گیری از افراد متخصص عملیات حفر چاه در تهران را با بهترین کیفیت به شما ارائه می کند. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت حفر چاه تهران و سایر خدمات ارائه شده توسط شرکت لوله بازکنی با شماره های موجود در سایت شرکت با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

قیمت حفر چاه تهران

همانطور که گفتیم قیمت حفر چاه به عوامل زیادی بستگی دارد. دستمزد مقنی چاه کن در تهران، نوع چاه (مثلا دارای انباری باشد یا نباشد)، نوع زمین منطقه و عوامل دیگر که قبلا ذکر کردیم. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت حفر چاه تهران و سایر خدمات مربوط به حفر چاه  با مشاوران مجموعه لوله بازکنی تماس حاصل بفرمایید.
   44173983 📞
  22981856 📞
   66968120 📞
   77379673 📞
09198806367  پاسخ24ساعته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
09190596238